Virtuaalimaailman/hevostalli.netin on vallannut hillitön "vain minulle itselleni" -buumi. Katsokaa nyt vaikka meepun topickia. "Vain minulle", "Ihan sama mitä muut sanoo", minä minä minä minä minä minä. Onko tämä oikeasti näin hullusti, vai eikö kukaan kehtaa myöntää muiden mielipiteitten olevan heille merkityksellisiä? Lainatakseni omaa nerokkuuttani:

Jos itselleni vain tekisin, voisin saman tien eristäytyä kaikista muista ja pitää omaa suljettua talliani salasanan takana ja ihastella omaa nerouttani aivan yksin.

Niinhän se on. Vaikka kuinka nyt onkaan hirveä datis ja nolife kun vain istuu 24/7 virtuaaliheppailemassa koneella, niin on se virtuaaliheppailukin sosiaalista toimintaa. On tyhmää julistaa olevansa riippumaton muista ja muiden mielipiteistä, sillä varmasti aivan jokainen tuntee edes jonkinlaista tyytyväisyyttä saadessaan kehuja tallistaan tai huomatessaan linkkinsä toisen tallin suosittelemme -listalla (ainakin ilman että on osallistunut juuri tuon tallin "haetaan talleja linkkilistalle" -topikkiin). Rehellisesti sanottuna tuskin mikään talli kauaa pysyy pystyssä uljaassa yksinäisyydessään.

Ilmeisesti se irl-elämän teiniangsti on yltänyt virtuaalimaailmaan asti. "Minä en välitä mitä muut ajattelevat" on niin kauhean yleinen lausahdus ulkonäöstä tai mielipiteistä keskustellessa. Pakkohan se on välittää, edes vähän. Vaikka kuinka väittää ettei välitä muiden aatteista, miksi sitten edes laittaa hevosensa laatiksiin ja näyttelyihin, sillä riippuvathan nekin toisten mielipiteistä? Jos kaikki tuomarit ovat sitä mieltä että hevosellasi on lehmän perse ja muumin pää, se ei saa toivomaasi ah-niin-ihanaa VIR MVA Ch -arvonimeä. Tietysti se on sinusta niiiiin ihana se sinun muumilehmäsi, että miksikä sitten välittäisit niistäkään inhottavista tuomareista jotka haukkuivat mussukkasi? Mutta ei, menetpäs ja vaihdat kuvat ja uudestaan. Ja löytyyhän lopulta sinun ikiomasta tallistasi vain sinulle ja vain sinulle yksi VIR MVA Ch Pollelan Niisku-Mansikki IIIVX.

Nyt alkoi väsyttää, pointti katosi.