(Vink vink, edelleen muutama heppa vailla kotia!)

Tällä haavaa uusin villitykseni virtuaalihevostelun saralla on Spotted Draft Horse, kirjava kylmähevonen. SDH on virtuaalimaailmassa vielä niinkin uusi rotu, että sen jalostussäännöistä keskustellaan Harvinaisten Rotujen Foorumilla. Sitä ei löydy VRL:n rotulistalta jos haluaisi rekisteröidä, eikä edes Hevosmaailma.netistä - no, sehän on risteytys, mutta silti. Harvinainen ja uusi hieno rotu. joka toivottavasti saa kunnolla tuulta siipiensä alle.

Olen aina elementissäni, kun etsin kuvia hevosille. Flickr sun muut ovat täynnä suloisempaakin suloisempia shire- ja clydesdalekuvia, joita olen haalinut koneelleni jo aika ison läjän. Pitäisi vaan itse hevosia jaksaa tuoda ja sivuja väsäillä. Olen jo tehnyt sivut kahdelle niitä jo pitkään kaivannelle kasvatille, Billylle (tämän varsoja ajatellen minulla on hieno idea! Eka orivarsa on Tijuana's Rockabilly, jonka eka orivarsa tulee olemaan Hilbilly, jne...) ja Veetulle.

Kuten olen jo tuolla foorumilla selittänyt, aion itse pyrkiä jalostamaan hyvinkin isokokoisia SDH:ita, käyttämällä pelkästään Shirejä ja Clydejä, sekaisin ja puhtaina tyyppeinä. Saa nähdä miten kasvateille on kysyntää - toivottavasti eivät jää käsiin kun en haluaisi kasvattaa Tijuanasia miksikään hankalan suureksi omien kasvattien turvapesäksi.