FVP:ssä pohdittiin taannoin virtuaaliharrastajien taukoilua, ja minäpä intouduin nyt vähän jälkijunassa pohtimaan omaa suhtautumistani toisten harrastajien taukoiluun.

Olen taukoilun suhteen jokseenkin ristiriitainen tuntemuksiltani. Joskus olen valittanut täällä sitä, kuinka on niin ärsyttävää kun ihmiset vetoavat kaiken maailman "hömppäsyihin" kuten kouluun tai oikeaan elämään taukoillessaan virtuaalitouhuista. Olen kuitenkin itse saanut myöhemmin kokea sen Oikean Elämän viehätyksen joka vei mielenkiinnon pois virtuaalipuuhista, joten en valita enää.

Minusta tauosta pitäisi aina olla ilmoitus tallin sivuilla. On ärsyttävää odotella vaikka hevosten sivuja tai kisatuloksia tietämättä omistajan olevan tauolla. Sen voi tietty nähdä vaikka tallin päivittämättömyydestä, mutta esimerkiksi Tijuana Stablesin sivuilla lukee viimeisin päivitys 21.3 ja VTWYn sivuilla 16.1. Kumpikaan ei ole tauolla.

Vaikka tahtoisin että tauoista ilmoitettaisiin, en itse ikinä viitsi ilmoittaa. Se saa aikaan tunteen, että nyt kun on ilmoitettu, on lupa taukoilla pidempäänkin. Olen ehkä kamala, mutta olen onnistunut välttämään tallin tapattamisen olemalla velvollisuudentuntoinen. :D